Інтерактивні вправи — це частина заняття (шкільного уроку), яка використовується з метою засвоєння вивченого матеріалу та досягнення певних результатів навчання учнями[
Інтерактивні вправи для закріплення знань http://learningapps.org/user/kolenova030573
200 дієслів цифрової таксономії Блума
Якщо хочеш досягти мети, нагодуй Слона, направ
Погонича і накреслив стежку. Іншими словами, впливай на почуття і емоції
(Слон), переконай розум і настрій волю (Погонич) і вкажи, куди рухатися
(стежка). Ось формула, яку можна застосувати в будь-яких ситуаціях для успішного
здійснення того, що ви задумали **.
Сьогодні натрапила на цікавий приклад в навчанні -
гудзики Блума - прийом, придуманий Колін Аланіз, американською вчителькою з
Техасу
Освоїти тему або
поняття - досить нудна постановка задачі, особливо для молодших школярів. Куди
привабливіше звучить - застебнути сорочку. Якщо сорочка повністю застебнута, ти
одягнений і готовий в путь. Іншими словами, учень опановує поняттям / тему,
виконавши завдання всіх рівнів від запам'ятовування до створення.
Суть підходу в наступному:
6 рівнів
когнітивної сфери таксономії Блума - 6 яскравих великих гудзиків, що
зберігаються в класі в прозорій банці. Кожному рівню відповідає свій колір
гудзика. А далі вчителька готує "петлі" - завдання для кожного рівня
- на невеликих картках - гудзик з петелькою.
Учні вибирають
гудзик і завдання відповідно до обраного рівня. Завдання можуть припускати
різні способи їх виконання, індивідуально, в групі, в парі, в тому числі і з
використанням веб-інструментів і сервісів і мобільних пристроїв.
Яскраво і незвично
(Слон нагодований), зрозуміла мета - "застебнути сорочку" - освоїти
потрібні поняття, правила, ідеї і т.д. (Погонич спрямований) і прокреслена
стежка - наведені завдання, які необхідно виконати, щоб досягти мети.
Але від приватного
прийому перейдемо до загальної стратегії планування на основі таксономії Блума.
При плануванні уроку сформулювати питання і завдання допоможуть дієслова
таксономії. Днями сайт Global Digital Citizen Foundation опублікував
інфографіку до таксономії Блума оновленої, в ключі навчання в цифровому
столітті.
Дієслова в
поєднанні з зразковими питаннями і видами діяльності.(нажаль, російською мовою)
Кейс-уроки
Сучасне покоління школярів потребує нових знань, вмінь та компетенцій, які частенько не може запропонувати освітня система. Саме тому виникла потреба в нових навчальних методах, за допомогою міжпредметного, кейсового навчання.
Кейс-уроки - це навчальний матеріал, структурований в особливому форматі. Він складається з 6 або 10 розгорток, які системно відображають розділи шкільної програми, а також суміжну інформацію за межами шкільної програми.
Кейс-уроки - це навчальний матеріал, структурований в особливому форматі. Він складається з 6 або 10 розгорток, які системно відображають розділи шкільної програми, а також суміжну інформацію за межами шкільної програми.
Інформація в кожному розділі – це не просто тези, а відповіді на питання:
• Як це працює?
• Які проблеми існують в зв'язку з цим?
• Як вони можуть бути подолані?
• Який може вийти результат?
• Які фундаментальні і нові знання є в цій галузі?
• Міні-історії.
Кейс – це не конспект або реферат, а навчальна технологія, виготовлена за особливим алгоритмом, який дає цілісне уявлення про явище, що досліджується.
Чому кейс-уроки ефективні?
«Предметна» система, що існує зараз, значною мірою застаріла, адже вона схожа на принцип роздільного харчування, при якому, як відомо, білки, жири, вуглеводи і вітаміни вживають окремо.
Однак фізіологія людини така, що травна система переробляє змішану їжу набагато ефективніше, ніж розділену на компоненти. Так і їжа для розуму.
Людський мозок активніше і результативніше засвоює інформацію, якщо відомості взаємопов'язані, і, навпаки, однорідну інформацію мозок запам'ятовує слабше, тому що не знає, куди її «відправити на зберігання».
Зв'язки між навчальними дисциплінами і явищами легко встановлюються впровадженням перехресних «розгорток з предметів».
Кейси побудовано за принципом 2в1: і для ерудиції, і за програмою. Вони супроводжуються формулами, графіками, діаграмами і рівняннями, які відповідають «розділам підручників».
Одна з головних переваг полягає в тому, що кейси – це ниточка до дорослого життя з багатовимірним сприйняттям світу, цінностей та явищ.
Чим викликана актуальність кейсів?
• невідповідністю між стандартами навчання учнів та їх індивідуальними особистісними характеристиками, таким як темп-ритм, інтереси, здібності, тощо;
• невідповідністю темпів розвитку науки дійсним пізнавальним можливостям учнів;
• невідповідністю нав'язуваного навчання за одним профілем прогресивному в 21 столітті вектору на багатостороній особистісний розвиток;
• у передових країнах кейси стають превалюючою формою занять.
Чим корисні кейси?
1. Вони дозволяють учням самостійно організовувати процес засвоєння матеріалу.
2. Швидко виникає мотивація розібратися в усьому одразу, причому, системно.
3. Вони дають можливість роботи з різними джерелами інформації.
4. Вони дозволяють ефективно організовувати роботу командами.
5. Кейси – це технологія сучасного контекстного навчання.
Список кейс-уроків можна знайти за посиланням http://case.edufuture.biz
Скрайбінг
Скрайбінг (від англ. scribe — «розмічати») — нова техніка презентації, винайдена британським художником Ендрю Парком для британської організації наукових знань. Доповідь спікера супроводжується ілюстраціями «на льоту» малюнків фломастером на білій дошці. Таким чином, слухачі чують і бачать одночасно приблизно одне й те ж саме, що полегшує сприйняття інформації.
Сервіси для створення скрайбінгу:
- GoAnimate — дозволяє перетворити презентацію на мультиплікаційний фільм. Кожен елемент має стандартні налаштування (колір, розмір) та індивідуальні (настрій персонажа, декомпозиція фону). Сервер пропонує велику колекцію дій з персонажами, у разі виникнення проблем можна користуватися підказками.
- PowToon — вся анімація створюється від слайда до слайда. Робоча область має кнопки управління, часову шкалу, вікно попереднього перегляду, список слайдів і перемикач вибору елементів.
- Wideo — дозволяє додавати в презентацію зображення, персонажі, текст та музику.
- Moovly — один із найпростіших інструментів для виготовлення анімованих презентацій, багато елементів промальовується за допомогою ручки. Цей сервер дає можливість безкоштовно створювати необмежену кількість презентацій тривалістю близько 10 хв.
- VideoScribe — створений із принципом — від частинного до цілого. По завершенню роботи ви отримаєте не інтерактивну презентацію, а відео.
Приклад скрайб-презентації
Немає коментарів:
Дописати коментар